سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ بازاریابی

استند سازه ایست که انواع چاپ با مدیاهای مختلف بر روی آن نصب شده و این امکان را به شما میدهد که تبلیغات خود را با وضوح بیشتر و دید بازتر در معرض عموم قرار دهید از مزایای انواع استندها می توان به زیبایی ظاهری و سبک بودن آن اشاره کرد که همین امر باعث پرتابل بودن استندها می گردد.استندها در تیپ ها و اشکال متنوع و متفاوت تولید می شوند. ما امروزه در جامعه و محیطی زندگی می­کنیم که تبلیغات تلویزیونی، اینترنتی، بیلبوردها، استند محصولات وغیره همه جا به چشم می­خورد. 2. 

بُعد لوگوی شرکت های تبلیغاتی در کمربندی شرق تبلیغات محیطی بر آگاهی از برند تاثیر معنادار دارد. نمودار تحلیل داده های کهن الگوی بارز هر برند در ضمیمه 2 آمده است. به منظور درک بیشتر کهن الگوها یک لیوان خالی در ذهن فرض کنید - یک گونه­ خاص و جهانی که شکل و نمای مشابهی در میان همه­ انسان­ها دارد. انتخاب کهن الگوی آفرینشگر، دانا، ارباب تغییر و جستجوگر که چهار کهن الگوی اول این برند هستند تحت تأثیر خلاقیت و نوآوری کاله بوده است.

 رتبه بندی مردم برای تبلیغات

85% افراد مجری تبلیغاتی محیطی در کمربندی شرق را نماد خلاقیت و نوآوری میدانستند، 75% افراد به خوشمزه بودن محصولات کاله و 30% به کیفیت بسیار خوب آن اشاره داشتند. 95% افراد به کیفیت بسیار خوب آن و 86% افراد به لوکس بودن و برند بودن آن اشاره کردند. افرادی که تنوع طعم­های ایستک جزء اولین تداعیات آن بود که کهن الگوی آفرینشگر، جستجوگر و ارباب تغییر را به عنوان شخصیت برند ایستک انتخاب کردند. تمامی کسانی که تیم بسکتبال مهرام را به عنوان اولین تداعیات خود بیان می کردند، شخصیت کهن الگوی قهرمان را به عنوان شخصیت برند مهرام انتخاب کردند که نشان می­دهد حمایت از تیم ورزشی و قهرمان بودن تیم ورزشی بر روی ادراک شخصیت برند در میان علاقه مندان به آن ورزش تاثیر بسزایی داشته است.

افرادی که به این رفتار برند در ادامه­ صحبت­هایشان (نه در اولین تداعیات) اشاره داشتند، برند مهرام را نگهدارنده می­دانستند که مشارکت اجتماعی داشته و از یک تیم ورزشی به خوبی حمایت می­کند. حمایت از تیم ورزشی به عنوان یکی از رفتارهای برند، به ادراک دو شخصیت کهن الگویی متفاوت (قهرمان و نگهدارنده) منجر شده است. با بررسی نظریه­های محققانی همچون لین(2010)، بیل(1993)، مارتینز و پینا (2003)، هین(2009) در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر شکل گیری تصویر برند و شخصیت برند و همچنین مصاحبه با مصرف­کنندگان برندها در این تحقیق مشخص گردید دو فاکتور مهم و عمده در تبلیغات شکل گیری (ادراک) شخصیت برند در ذهن افراد تاثیر گذار هستند: تجربه محصول (شامل کالا یا خدمت)، ارتباطات و رفتار برند. 

تبلیغ سیاسی

امروزه واژه تبلیغ سیاسی یا پروپاگاندا بیشتر به معنای تاثیر گذاری بر عقیده است و هدف برای تحت تاثیر قرار دادن عقاید، نگرشها و یا اعمال دیگران با استفاده از نمادهایی چون کلمات، اشارات، پلاکاردها، موسیقی، لباس، نشانها، آرایش مو و … میتوان گفت امروزه غالب افراد یک ایمیل دارند (حدود 4 میلیارد انسان). 

همچنین اگر مشتریان بالقوه بدانند که در صورت نارضایتی از محصولات و خدمات شما، امکان پس گرفتن پول خود را دارند، دیگر نسبت به هدر رفتن پول خود احساس نگرانی کمتری دارند و احتمال خریدشان نیز افزایش مییابد. سیروس پاک فطرت، دیگر عضو کمیسیون سلامت شورا نیز در این جلسه وجود کنارگذرها را یکی از ویژگیهای شهر شیراز برشمرد و تصریح کرد: زیباسازی این مسیرها مورد غفلت واقع شده و این امر از دوران مدیریتهای پیشین نیز بوده است. می­توان نتیجه گیری کرد که کاله با وجود ارتباطات بازاریابی بسیار محدود (مانند تبلیغات) با رفتار نوآورانه خود توانسته به خوبی شخصیت خود را ذهن مصرف­کننده شکل دهد. 

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد در تشخیص تفاوت میان تعریف تبلیغات و مفهوم بازاریابی دچار مشکل هستید، به شما پیشنهاد می کنم اول مقاله بازاریابی چیست و انواع آن را مطالعه کنید تبلیغات و سپس به خواندن مقاله” تعریف تبلیغات چیست” بپردازید.

شیوه های بازاریابی

اما همانند سایر شیوه های بازاریابی باید قبل از اقدام به انتشار آگهی در بیلبورد جوانب امر را در نظر بگیرید. جامعه آماری این پژوهش را شهروندان بالای 15 سال تهرانی که آلبوم تصاویر بیلبوردی چند خودرو را که پژوهشگر در اختیار آنها قرار داده و مشاهده کرده اند تشکیل می دهند. قرار شد کارگروهی که از قدیم داشتند تقویت شود و چند نفر اضافه شوند و این کارگروه با کیفیت بهتر این کار را جلو ببرند. 

مثلا برای تبلیغ حمایت از کالاهای تبلیغات داخلی به جای کالاهای وارداتی از عکس رضا پرستش استفاده کنیم، البته به شرطی که تفاوت کیفیت کالاها اینقدر فاحش نباشد! در نشریه داخلی برای استفاده استفاده کارکنان منتشر می شود معمولا ًبخش های مختلفی از جمله سرمقاله، مقاله گزارش، پرسش و پاسخ تریبون آزاد کارکنان پای صحبت پرسنل و مسئولان مصاحبه اخبار پیشرفت طرح های سازمان اخبار احکام ،انتخابات ترفیع بازنشستگی و اخبار جلسات گردهمایی ها درج می شود . 

 

منبع:

 

https://aradholding.com/%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a8%db%8c%d9%84%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%a9%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b4%d8%b1%d9%82/